Jako jedyni w Lublinie, posiadamy najnowocześniejsze urządzenie Werther Munster 9004 3D Hybrid do geometrii kół i osi pojazdów:
– osobowych
– dostawczych
– ciężarowych
– autobusów
Jest to urządzenie najwyższej klasy, które jako jedyne posiada Certyfikat Zgodności wydany przez Instytut Transportu Samochodowego, uprawniający do wykonywania badań technicznych pojazdów o dmc do i powyżej 3,5 tony.
– zbieżność kół
– kąty pochylenia kół
– kąty wyprzedzenia osi zwrotnic
– kąty pochylenia osi zwrotnic
– różnica kątów skrętu kół
– maksymalny kąt skrętu kół
– nierównoległość osi
– śladowość kół jezdnych,
– kąt centrowania,
– kąt Ackermana kół osi przedniej
– przesunięcie kół przednich i tylnych na osi
– rozstaw osi
– rozstaw kół
Zapraszamy na regulację i pomiar geometrii ustawienia kół oraz osi pojazdów w technologii 3D.
Co to jest geometria kół w kontekście motoryzacji?
Geometria 3D w motoryzacji odnosi się do trójwymiarowego modelowania i analizy kształtu oraz położenia różnych elementów pojazdu, takich jak karoseria, podwozie, układ zawieszenia i koła.
Dlaczego należy wykonać geometrię kół?
Geometria 3D ma kluczowe znaczenie dla właściwej kontroli i stabilności pojazdu. Poprawnie ustawiona geometria zapewnia optymalne prowadzenie, równomierne zużycie opon, minimalne zużycie paliwa i bezpieczeństwo na drodze.
Jakie są najważniejsze parametry geometrii 3D w motoryzacji?
Do najważniejszych parametrów geometrii 3D w motoryzacji należą:
Jakie są objawy niewłaściwej geometrii kół i niewłaściwy kąt pochylenia sworznia zwrotnicy?
Niewłaściwa geometria 3D może objawiać się różnymi problemami, takimi jak:
Jak często powinna być przeprowadzana geometria 3D?
Zaleca się, aby przeprowadzać pomiar geometrii 3D co najmniej raz w roku lub po każdej większej interwencji w układzie zawieszenia, takiej jak wymiana elementów zawieszenia, naprawa kolizji czy wymiana opon.
Jakie korzyści płyną z regularnego sprawdzania geometrii 3D?
Regularne sprawdzanie geometrii 3D i ewentualne jej dostosowanie pozwala na:
Jakie są metody pomiaru geometrii 3D w motoryzacji?
Do pomiaru geometrii 3D w motoryzacji stosuje się specjalistyczne urządzenia, takie jak platformy pomiarowe, lasery, kamery i czujniki. Są one używane do precyzyjnego określenia parametrów geometrii kół i układu zawieszenia.
Czy geometria 3D może być dostosowana do indywidualnych preferencji kierowcy?
Tak, w pewnym stopniu geometria 3D może być dostosowana do indywidualnych preferencji kierowcy. Niektóre parametry, takie jak ustawienie zawieszenia czy wyprzedzenie kół, mogą być dostosowywane, aby poprawić prowadzenie pojazdu zgodnie z preferencjami kierowcy.
Czy niewłaściwa geometria 3D może wpływać na zużycie paliwa?
Tak, niewłaściwa geometria 3D może prowadzić do większego zużycia paliwa. Na przykład niewłaściwa zbieżność kół może powodować większe tarcie opon o nawierzchnię, co prowadzi do większego oporu toczenia i zwiększonego zużycia paliwa.
Czy można samodzielnie przeprowadzić pomiar geometrii 3D w domowych warunkach i ustawić geometrię kół?
Przeprowadzenie precyzyjnego pomiaru geometrii 3D w domowych warunkach może być trudne bez specjalistycznego sprzętu i wiedzy. Zaleca się skorzystanie z usług profesjonalnego warsztatu samochodowego, który posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie w przeprowadzaniu takich pomiarów.
Czym różni się ustawienie zbieżności kół od geometrii 3d?
Geometria 3D odnosi się do kompleksowego modelowania i analizy kształtu oraz położenia różnych elementów pojazdu w trzech wymiarach. Obejmuje ona nie tylko zbieżność kół, ale również szereg innych parametrów, takich jak nachylenie kół, wyprzedzenie kół, kąt natarcia, kąt pochylenia, zbieżność poprzeczna i wiele innych. Zbieżność kół natomiast odnosi się głównie do ustawienia kół w płaszczyźnie poziomej, tak aby były równoległe do siebie lub minimalnie zbieżne w przypadku kół przednich.